Skargi i wnioski
Pacjentów przyjmuje:
Dyrektor Szpitala – każdy czwartek w godz. 10.00 – 11.00
– umówienie spotkania pod numerem telefonu: 85 74 88 500 (sekretariat)
Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta – w godz. 7.30 – 15.05
Skargę (wniosek) dotyczącą działalności SP ZOZ Wojewódzkiego Szpitala
Zespolonego im. Jędrzeja Śniadeckiego w Białymstoku można składać:
– listownie na adres:
SP ZOZ Wojewódzki Szpital Zespolony
im. Jędrzeja Śniadeckiego w Białymstoku
ul. Marii Skłodowskiej-Curie 26
15-950 Białystok
– osobiście w kancelarii w budynku administracji Szpitala
ul. Marii Skłodowskiej-Curie 26
– telefonicznie oraz za pomocą poczty elektronicznej do
Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta :
nr tel.: 85 74 88 506; alapinska@sniadecja.pl
– za pośrednictwem elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP)
W sytuacji naruszenia swoich praw pacjent może również złożyć skargę do:
1. Podlaskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ – Sekcja Skarg i Wniosków
ul. Pałacowa 3, 15-042 Białystok
pn. 8:00-18:00; wt.-pt. 8:00-16:00
tel. 85 745 95 31
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, za pomocą poczty elektronicznej (sekretariat@nfz-bialystok.pl),
za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP).
Interesanci w sprawie skarg i Wniosków przyjmowani są w Sekcji Skarg i Wniosków w dniach i godzinach pracy POW NFZ (pn.: 8.00 – 18.00; wt. – pt.: 8.00 – 16.00)
2. Rzecznika Praw Pacjenta
ul. Płocka 11/13, 01-231 Warszawa
tel. 800 190 590
e-mail: kancelaria@rpp.gov.pl
formularz kontaktowy: www.gov.pl/rpp/napisz-do-nas
EPUAP – adres skrzynki: /RZPP/SKRYTKA
Ogólnopolska bezpłatna infolinia Rzecznika Praw Pacjenta: 800 190 590
(jest ona czynna całodobowo przez siedem dni w tygodniu)
3. Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka
ul. Wiejska 16, 00-490 Warszawa
tel. 22 556-44-40 (pn.-pt. w godz. 10:00–14:00)
fax: 22 556-44-50
e-mail: hfhr@hfhr.pl
4. Rzecznika Praw Dziecka
ul. Chocimska 6 , 00-791 Warszawa
tel. (22) 583-66-00, 800 12 12 12, fax: 22 583-66-96
e-mail: rpd@brpd.gov.pl
(pn.-pt. w godz. 8:15-16:15)
telefon zaufania Rzecznika Praw Dziecka: 800 121 212
W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych czy postępowania lekarza, pielęgniarki lub położnej w sposób sprzeczny z przepisami prawa albo zasadami etyki zawodowej, pacjenci mogą zwrócić się do:
1. Okręgowego Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej
przy Okręgowej Izbie Lekarskiej w Białymstoku
ul. Świętojańska 7, 15-082 Białystok (pok. 103)
tel: 85 732-19-35 (tonowo 3)
(Godziny urzędowania Rzecznika: każdy czwartek, godz. 10.00-13.00. W sprawach pilnych proszę kontaktować się codziennie)
2. Okręgowego Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej Pielęgniarek i Położnych
przy Okręgowej Izbie Pielęgniarek i Położnych w Białymstoku
ul. Marii Skłodowskiej-Curie 12/19, 15-097 Białystok
tel. 85 747-00-16
tel./fax 85 744-11-09
e-mail: oroz@oipip.bialystok.pl
(dyżury pełnione są w drugą i czwartą środę miesiąca w godz. 15:00-17:00)